Caramel (Karamel – Sukkar banat)

Filmleri de haftalık yapmaya karar verdim. Aslında bir filmi yazmak zor bir iş. Özet mi geçmelisin, yoksa anlatılanı mı çözümlemeye çalışmalısın. Yani şu ki Bir Lost Highway’in konusunu nasıl yazabilirsiniz ki? Tamam yazarsınızda ne oldu ne bittiye gelir. Neyse arada böyle filmlerde olursa üşenmem uzun uzun yazarım:)

caramel

Bu haftaki filmimiz 2007 Lübnan ve Fransız ortak yapımı Sukkar Banat. Hepimiz, Avrupalılar bilhassa Fransızların doğu ve ortadoğu yaşamına nasıl meraklı olduklarını biliriz. İçlerinde bastıramadıkları farklı toplumları araştırma güdüsü çoğu zaman hüsranla da bitse, farklı kültürler insanların gelişimine yardımcı oluyor.
Gelelim filmimize. Nadine Labaki‘nin yönetmenliğini yaptığı film bir bayan kuaföründe çalışan kadınların gündelik yaşantısını ele alıyor. Tipik Fransız filmlerinde gördüğümüz kareler mevcut. Film izlenebilirliği konusunda pek yorum yapamayacağım lakin durağan bir film. Bir film izliyormuşçasından çok bu birkaç bayanın hayatını dikizliiyormuşsunuz tadı veriyor size.
Bir Lübnan filmine göre daha sınırsız görüyoruz film. Evli bir adamla ilişkisi olan bir karakter, aynı şekilde evlilik öncesi ilişkisi olup, evleneceği adam için kızlık zarını diktiren bir karakter ve son olarakta eşcinsel bir karakter film boyunca sakin bir şekilde bize eşlik ediyor. Ama filmin ana konusu her zaman olduğu gibi aşk.
Bir genelleme yaparsak Caramel tüm düyadaki kadınların yapılarının aynı olduğunu gösteriyor bize. Davranışları, tepkileri, beklentileri kadın olmanın verdiği hissiyat doğrultusunda olsagerek hep aynı. Karakterlerin hepsini sokakta yürüken, camdan dışarı baktığınızda görebilirsiniz. Sıcak bir film, ancak çok şey beklememekte lazım. Aynı tempoda düz giden bir film.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

“Caramel (Karamel – Sukkar banat)” için 6 yanıt

  1. […] Labaki‘nin ikinci yönetmenlik denemesi “Et Maintenant, On Va Où?”. İlk filmi Sukkar banat‘a göre daha samimi ve daha başarılı bu film. İzlediğimin filmin kopyasından mıdır, […]

  2. Levent Keskin avatarı
    Levent Keskin

    Bu sayfaya, söz konusu yönetmenin diğer filmi ile alakalı olarak “Son Yorumlar”daki alıntın yoluyla ulaştım. Yazının başındaki açıklamaya “Lost Highway” örneği gerçekten uygun düşmüş. Evet, David Lynch filmlerini hakkıyla nasıl özetleyebiliriz ki? Ya da ne kadar çözümleyebiliriz? Örneğin aşağıdaki şu epik (!) sahneyi sözcüklerle tarif edebilmenin bir yolu var mı? Twin Peaks’ten Dale Cooper’ı takdimimdir:

    http://youtu.be/KxwcQ1dapw8

  3. Sophie avatarı
    Sophie

    Aaa bu aynı sene filmekimi’nde gösterilmedi mi?Ben de izleyip çok beğenmiştim.Bu arada Leventissimo seni buralarda görmek ne hoş.Kda’nın film yazıları gibi 🙂

  4. Sophie avatarı
    Sophie

    Yeni filmini henüz izleyemedim ama,kda’nın dediği gibi aynı tempoda düz gitmiyordu bana göre (bakış açışı farklılıklarından olabilir) gayet renkli,hareketli ve bilhassa bayanlar için ne kadar tanıdık şeyler de olsa izlemekten keyif almıştım.Neyse üzerinden çok zaman geçti bunu izleyeli,geçen gün seninle( Leventissimo) konuştuğumuz konuda da (gelecek uzun sürer,sonbahar gibi filmler) anlaşılıyor ki ben sanat yapıtlarının ne anlattığından çok bana ne hissettirdiğiyle ilgileniyorum.

    1. kişisel depresyon anları avatarı
      kişisel depresyon anları

      filmin hissettirdikleri tabi ki önemli bende genelde bir şey hissettirdiğinde ona göre yazıyorum ancak çoğu film benim için hissiyattan uzak kalıyor. tabi durum böyle olunca filme daha teknik bakıyorsun. eh ne yapalım…

  5. Nurcan avatarı
    Nurcan

    Anlıyorum kda tabi ki her film bir his vermez,normal karşılıyorum senin bu teknik yaklaşımını.

Siz ne düşünüyorsunuz?