The Mortal Instruments: City of Bones

Fantastik film arayışıma afişi ile çare olan filmlerden biriydi The Mortal Instruments: City of Bones. Her zamanki gibi film hakkında hiç bir şey okumadan sadece afişe odaklı izledim filmi. Sonraki araştırmalarımda gördüm ki film ‘in aynı isimli roman uyarlamasıymış. Son dönem amerikadaki kadın yazarların böyle fantastik hikayeleri el atması oldukça dikkatimi çekti. Fantastiğin yanı sıra abuk sabuk “teen age” aşk hikayeleri benim canımı sıkıyor. Tabi haliyle bizim asil doğa üstü yaratıklarımız da garip bir hal alıyor. Neyse konuyu uzatmaya gerek yok.

Bu hikayede de bildiğimiz yaratıklar var. Cehennemden gelenler, vampirler, kurt adamlar vs… Şöyle bir baktığımda film bana iyi bir uyarlama olmadığını hissettirdi. Ne kurgu ne de hikayenin işlenişi iyi değildi. Eminim ki kitap daha ayrıntılı ve daha güzel anlatıyordur hikayeyi. Ben böyle düşünüyorsam kitabı okumayan biri olarak okuyanlar nasıl bir yorum yapmıştır bilmiyorum. Continue reading “The Mortal Instruments: City of Bones”

Sherlock Holmes

Ünlü dedektif Sherlock Holmes’un sayısız uyarlamaların biri de Guy Ritchie tarafından 2009 yılında yapılmış. Guy Ritchie’nin en iyi filminin Snatch. olduğunu düşünürsek aslında Sherlock Holmes onun yanında biraz sönük kalıyor. Bu film aslına da pek sağdık kalmayıp daha çok çıtır çerez bir film olmuş. Sürükleyiciliği aksiyon sahneleri oldukça başarılı. Senaryo da yer yer tutarsızlıklar mevcut ancak o da fantastik öğelerin arasında kayboluyor.

Öncelikle Sherlock Holmes karakteri bildiğimiz Sherlock Holmes’lardan farklıydı. Daha kısa boylu, hırçın ve kaba kuvvet meraklısıydı.  Bu da hikayelerde okuduğumuz Sherlock Holmes karakterinden çok farklı bir karakter çiziyordu. Yani  Sherlok Holmes karakterini canlandıran Robert Downey Jr.bu karakter için fazla iddialı bir isim olmuş ama bu yeni Holmes’ün de altından kalkmış. Dr. John Watson karakteri için de şüphesiz Jude Law,iyi bir seçim olmuş. Continue reading “Sherlock Holmes”

Monster Brawl

Bir b-movie de Kanada’dan geliyor. Son dönemlerde Kanada’dan bu tarz yapımları sık sık görüyoruz. Filmimiz korku komedi türünde yazan ve yöneten ise Jesse T. Cook. Jesse T. Cook nasıl bir kafayla bu filmi yazdı çekti bilinmez ama filmden çok şey beklememek lazım. Bir yerde ulan makyaj parasına yazık demedim  desem yalan olur.

Filmde oyunculuk gerektiren bir şey yok. keza oyunculukta görmüyoruz. Makyajlar çok iyi olmamakla birlikte vasatta sayılmaz. Yönetmen düşünmüş taşınmış, dünyada klasikleşmiş canavarları bir araya toplamış ve onları ölümüne dövüştürmüş. Bu sebepten dolayı film bir müsabaka yayını edasında geçiyor. Müsabakaları sunan iki adette geveze sunucumuz var.

Canavarların tanıtımları başarılı olmakla birlikte, dövüşlerin pek iyi olduğunu söyleyemeyeceğim. Film saçma olmakla birlikte, oldukça saçma hareketlerde var. Dövüşü yapacak olanlar canavarlar olunca dövüş alanı da bir mezarlık oluyor haliyle. Burada “kötü şeyler olarak” diyen mezarlık bekçisini de es geçmemişler.

Film bir korku filmi olmamakla beraber (belki beş yaş altı korkabilir), komedi ve dövüş filmi olarak ta göz doldurmuyor. Yani film bir yerden sonra sıkmaya başlıyor. İleri sarmamak için kendinizi zor tutuyorsunuz.

Özetlemek gerekirse, boş ve zaman harcanacak bir film değil. Ne konu, ne amaç ne de başka bir şey var. Çekilme amacını anlamış değilim. Ben ettim, siz etmeyin diyorum. Filmin tek artısı HD izlediğinizde ki görüntü kalitesi.

Yönetmen – Senaryo: Jesse T. Cook

Oyuncular:

Dave Foley
Buzz Chambers
Art Hindle
Sid Tucker
Jimmy Hart
Jimmy
Robert Maillet
Frankenstein
Herb Dean
Herb
Kevin Nash
Colonel Crookshank

Linkler:

http://www.imdb.com/title/tt1716753/